MENU

Lekker blijven borrelen

Als je een druk sociaal leven hebt - met veel gezellige feestjes en borrels - hoeft dat een gezonde leefstijl niet in de weg te staan. Wil je wat vrienden of familie uitnodigen én een gezellige maar verantwoorde borrelplank op tafel zetten? Vergeet dan de borrelnoten en toastjes Franse kaas en kies in plaats daarvan bijvoorbeeld voor:

  1. Wraprolletjes gevuld met pesto, veldsla, kipfilet en pijnboompitten of met tonijnsalade, rode ui en zongedroogde tomaatjes. Hierboven zie je de wraps van No Fairytales(te koop bij AH) die voor 45% uit groenten bestaan.
  2. Olijven
  3. Druiven
  4. Zuurdesembrood met pesto en/of tomatentapenade
  5. Wortel-, komkommer of paprikareepjes met een yoghurt/knoflookdipsaus
  6. Tomaat-mozzarella-basilicumspiesjes
  7. Ham met meloen
  8. Komkommer ‘toastjes’ met een stukje brie en een walnoot
  9. Sojaboontjes (even stomen en wat zeezout erover strooien)
  10. Geroosterde kikkererwten (met wat olijfolie, zout en paprikapoeder 30 minuten op een bakplaat in de oven op 200 graden).
  11. Ansjovis
  12. Ongebrande noten
  13. Een tomatensoepje in kleine glaasjes (bijvoorbeeld de verse pureersoep Tomaat-Oregano van AH).
  14. Naturelchips
  15. Zet vooral ook een paar lekkere watertjes op tafel. Je kunt bijvoorbeeld een karaf vullen met water, munt en limoen en één met water, aardbeien en basilicum. Lekker én het staat leuk op tafel.

Probeer je wat kilo’s kwijt te raken, dan kun je het bij één wijntje houden en de meest verantwoorde hapjes van de plank kiezen. Zo doe je gezellig mee, zonder dat je missie gevaar loopt. Zie de borrelhapjes die je eet als een onderdeel van je avondeten en niet als extra. Wil je na afloop nog iets eten, dan volstaat een soepje of een salade.

Laatste tip

Ontbijt en lunch op de dag dat je gaat borrelen (extra) goed! Ga vooral geen calorieën sparen, want dan is de kans groot dat je zo’n trek hebt dat je je niet meer kunt beheersen en helemaal los gaat.